Friday, December 23, 2011

BATIK SARONG SARAWAK DESIGN TERBARU DIPASARAN

بسم الله الرحمن الرحيم

Alhamdulillah, akhirnya siap jugak ummiross mengambil gambar2 Batik Sarong Sarawak corak terbaru di pasaran. Memang cantik2 sangat, apatah lagi kalau dipadankan dengan baju kurung atau blouse moden dari kain polos. Material kainnya pun sangat lembut  dari cotton spun berkualiti tinggi.  Ada 7 corak  yang unik dari corak etnik Orang Ulu dan jugak Pua Kumbu, setiap corak ada 4-5 warna. Pilihlah mana yang berkenan di hati…

IMG_9110IMG_9108IMG_9117IMG_9114IMG_9111IMG_9106

                                                                        

IMG_9110IMG_9019IMG_9020
                  BS68                                                                                        BS69

               

IMG_9021IMG_9022IMG_9023
                 BS70                                       BS71                                           BS72  
                                            

IMG_9107IMG_9052  IMG_9049
                                     BS73                                                                 BS74         

                                                                                             

IMG_9048IMG_9050IMG_9051
            BS75                                       BS76                                    BS77
    

IMG_9114IMG_9028IMG_9031
                                 BS78                                                                   BS79
                                                                           

IMG_9027IMG_9029IMG_9030
                  BS80                                  BS81                                        BS82


 

IMG_9111IMG_9041  IMG_9038
                BS83-Dark brown                                                     BS84-Brown
                                              

IMG_9035IMG_9036IMG_9042
                BS85                               BS86-Black                    BS87-Light purple
                                                                               

IMG_9115IMG_9055IMG_9056
              BS88                                          BS89                                     BS90


 

IMG_9057IMG_9053
                 BS91
                 

IMG_9105IMG_9058IMG_9076
                                     BS92-Black                                         BS93-Light Purple
                                                                    

IMG_9062IMG_9059IMG_9150
  BS94                                         BS95-Dark brown              BS96-Brown
 

IMG_9158IMG_9161IMG_9160
     BS97-Dark Brown             BS98-Brown                       BS99-Light Purple

 

IMG_9159IMG_9065
  BS100-Black
                            

Terbuka untuk jualan runcit dan borong. Sesiapa yang berminat sila hubungi :-
ummiross@gmail.com atau sms sahaja ke 016 878 4960
Jenis                  : Cotton spun (lembut)
Ukuran             : 2m (belum berjahit)
Harga runcit   : RM28

Saranan : -Sesuai dipadankan dengan baju kurung atau blouse polos atau dibuat baju dan dipadankan dengan kain kosong.

Warna mungkin sedikit berbeza disebabkan kesan pencahayaan.

16 comments:

Kehidupan Makkah said...

Assalamualaikum Ummiross: semoga maju jaya dlm pernigaan batek....cantek2 semuanya...ada tak yg sesuai di buat samping.....tk

KhaiRin said...

cantik la yg itam putih tu...

ummiross said...

@Kehidupan Makkah;
Waalaikumussalam THA...
Amiin,Amiin..berkat doa dari Makkah.
Terima kasih tuan haji, ada...macam2 ada,hehe..

ummiross said...

@KhaiRin;
Hmm hitam putih sesuai untuk semua warna baju kan KhaiRin..

Kehidupan Makkah said...

jika ada yg sesuai warna kehitaman boleh krm dgn sesiapa yg dtg umrah...saya akan bayar melaluinya atau tranfer bank...tk

ummiross said...

@Kehidupan Makkah;
InsyaAllah tuan haji, nanti ummi tanyakan kot ada kawan2 yang pergi umrah. Kalau ada ummi kirimkan nanti ye. Terima kasih...

blackrose hunter said...

cantik batik ni..

MOH KEMBARA said...

Assalamualaikum Yong Ummi Ross,

Mantop, mantop...semakin berkembang dan memberangsangkan. Caiyok! Semoga diberkatiNya.

ummiross said...

@blackrose hunter;
Terima kasih,singgahlah lagi cuci2 mata..

ummiross said...

Waalaikumussalam Kak Halima..
Hehe,terima kasih kak. Amiin,Amiin, berkat doa rakan2.

NzA said...

cantiknya ummi.....

ummiross said...

@NzA;
Design terbaru dipasaran ni NzA, baru sampai..

Sweet N Pretty said...

wow cantik bebeno ni ummi:)

ummiross said...

@Sweet N Pretty;
hehe..,memang cantik2 Intan ni Intan, meletop!

jemarisuri said...

salam ummi,
kalau warna BS92 yg hitam tu msh ada ke..

ummiross said...

@jemarisuri;

Wassalam js..
BS92 ada lagi insyaAllah.