Saturday, March 12, 2011

CUTI-CUTI MALAYSIA DI KUCHING SARAWAK

Tadi ummiross lepak-lepak lagi kat Waterfront, Kuching, singgah jap membasahkan tekak selepas penat berjalan mencari beberapa keperluan. Meriah betul suasana kat situ hari ni, ramainya orang, maklumlah cuti sekolah sudah bermula, ramai pelancong, ada yang bercouple, ada yang berkeluarga.

Selain dari membeli belah kat main bazaar dan gerai-gerai cenderamata kat situ, ada yang ambik kesempatan menaiki cruise.

IMG_1825IMG_1827
Yang ni eksklusif skit, Sarawak River Cruise, untuk dewasa RM60, pakej menyusuri sungai Sarawak sambil melihat matahari terbenam. Ada jugak pakej yang lebih murah, RM19 untuk dewasa, tapi bot dia takdelah macam ni. Tepuk dada, tanya selera..

IMG_1828IMG_1835
Dah mula bergerak, bestkan, ada table untuk  untuk makan2 sekali, sambil tu dapat merakam saat-saat matahari terbenam, suasana merah jingga di Sungai Sarawak, cewah! romantik tuu…

IMG_1844IMG_1842
Ummiross biasa naik yang ni je, tambang 50 sen, untuk ke seberang. Agenda makan2 atau bawa kawan2 ke kilang kek lapis. Sarawak river cruise?  belum pernah lagi… Open-mouthed smile

4 comments:

Anonymous said...

rindu mok jalan sitok gik aieh~ ;)

ummiross said...

@Nonoy;

Kitak rindu ka Nonoy, bila mok datang lagi?

DaZzlingLilLy said...

cantik jugak waterfront ni ya...harap satu hari nanti dapat la smpai sana

ummiross said...

@DaZzlingLilLy;

Hmm cantik dan bersih jugak, insyaAllah,moga DaZzlingLilLy sampai gak ke sini nanti