Friday, September 6, 2013

SABAR KITA

بسم الله الرحمن الرحيم

Salam sejahtera, salam kasih sayang…

Salam Jumaat penghulu segala hari..

Indahnya sabar dalam Islam. Ia bukan sabar yang lahir setelah puas kita meratap menangis, atau setelah puas kita mencaci maki. Respon pertama kita menghadapi ujian atau musibah yang menimpa adalah tanda aras iman didada. Yang menghadapinya dengan penuh redha walau berat menahan rasa, mereka itulah yang diangkat mertabatnya. Ia tidak mudah. Moga Allah memberi kekuatan. Sama-sama kita belajar, belajar untuk lebih bersabar..dengan erti kata sebenar.

Semoga Allah memberi pertolongan dan kemenangan kepada umat Islam di Mesir, Syria, dan Palestin dan dimana sahaja dengan penuh rahmat kasih sayangNya.

".... dan ketabahan orang-orang yang sabar dalam masa kesempitan, dan dalam masa kesakitan, dan juga dalam masa bertempur dalam perjuangan perang Sabil. orang-orang yang demikian sifatnya), mereka itulah orang-orang yang benar (beriman dan mengerjakan kebajikan); dan mereka itulah juga orang-orang yang bertaqwa". (Al-Baqarah 2:177)

 

"Wahai orang-orang yang beriman! Bersabarlah kamu (menghadapi segala kesukaran dalam mengerjakan perkara-perkara yang berkebajikan), dan kuatkanlah kesabaran kamu lebih daripada kesabaran musuh, di medan perjuangan), dan bersedialah (dengan kekuatan pertahanan di daerah-daerah sempadan) serta bertaqwalah kamu kepada Allah supaya, kamu berjaya (mencapai kemenangan)". (A-li'Imraan 3:200)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Baru berkesempatan buat n3 penghargaan pelanggan hari ni. Terima kasih kepada Susan dan rakan-rakannya atas order borong kain pasang etnik atau Batik Sarawak untuk buat uniform bagi  satu upacara perarakan di Labuan. Ummiross harap semuanya berjalan lancar. Terima kasih kepada rakan lama yang sudi membeli kain dan juga mengambil sijil SPM anak-anak. Dan terima kasih kepada pelanggan yang lain-lain, kita tidak pernah bersua muka, tapi masih sudi berurusniaga.

Terima kasih daun Keladi
Lain kali order lagi

 DSC_1826_thumb3IMG_8125 DSC_1898_thumb17  IMG_8117IMG_1713[6]

 

Wan Muslimah : Terengganu 
Kod      :  RD
Pos      :  3.9.2013
Treking:  EM614288915MY

Wan     : Terengganu 
Kod      :  RD, RDS
Pos      :  2.9.2013
Treking:  EM807623347MY

Asriah  : Kedah 
Kod      : RD
Pos      : 24.8.2013
Treking: CD154789275MY

Rona  : Pahang
Kod      : RDS
Pos      : 23.8.2013
Treking: EM635387445MY.

Shamsiah  : Terengganu 
Kod            : KPH
Pos            : 20.8.2013
Treking      : EM635387520MY

Imran   :  Perak
Kod      : KPH
Pos      : 20.8.2013
Treking : EM635387516MY:

Susan  : Labuan 
Kod      : KPH
Pos      : 15.8.2013
Treking: EM635387459MY

22 comments:

Ratu Hatiku said...

Cantik2.... :D

Kakcik said...

Cantiknya kain bercorak batik itu. :)

Knor said...

assalamualaikum ummi,

bt masa skrg knor sibuk dgn tempahan kuih muih..teringin juga nak berniaga kain pulak..in sha Allah nanti nor boleh cari ummi ye..

Rose Azadir said...

Hi..saya blogwalking kat sini...Jemput masuk ke blog saya http://ibu2ahmad.blogspot.com...TQ for your support.

❤Kamsiah❤ said...

Alhamdulillah...semoga sentiasa murah rezeki ummi..

ummiross said...

@Ratu Hatiku;

Terima kasih Ratu Hatiku.

ummiross said...

@Kakcik;

Terima kasih Kakcik.

ummiross said...

@Knor;

Waalaikumussalam Nor..

Untung Nor pandai masak memasak, ummi tengok murah rezeki Nor terutama sepanjang Ramadhan dan Syawal.
Hehe..boleh Nor. roger2 je nanti.

ummiross said...

@Rose Azadir;

InsyaAllah nanti ummi singgah ye.

ummiross said...

@Kamsiah;

Alhamdulillah, terima kasih Kam, moga Allah makbulkan, aamiin2x.

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

amin.. semoga saudara kita di sana terus tabah menghadapi dugaan dari Allah..

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

amin.. semoga saudara kita di sana terus tabah menghadapi dugaan dari Allah..

NzA said...

Sabar itu indah jika diiringi dgn ketabahan.

P/s : ummi nza nk order kain. Nnti nza sms ummi ye.

ummiross said...

@ Mizz Aiza (Dunia Kecil);

InsyaAllah, sama2 kita mendoakan kemenangan buat mereka.

ummiross said...

@NzA;

Yelah NzA, hebatnya jiwa mereka yang sabar, kagum dengan ketabahan umat Islam di Palestin, Syria dan Mesir.

Ok NzA, kecik tapak tangan Salamborneo ummi tadahkan, roger2lah nanti ye.

ibuintan said...

Assalamualaikum Ummi... moga Ummi terus dilimpahi rezeki dlm berbisnes

khairul hassan said...

salam..Ummi ada kt Penang lagi ker ?

ummiross said...

@ibuintan;

Waalaikumussalam ibuintan.

Terima kasih atas doa, moga kita sama2 murah rezeki.

ummiross said...

@khairul hassan;

Hehe..dah balik KL Khairul, pegi balik hari je.

Tuan Juhaida said...

Wah..murah rezeki gitu.cantiknya!

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

Alhamdulillah ummi moga bertambah murah rezeki

hainom OKje said...

Dah katanya rezeki UR....kat mana pun ada rezeki Allah dah tetapkan....cuma kena rajin berusaha je...