Monday, September 9, 2013

OH SUBAIDAH

بسم الله الرحمن الرحيم

Salam sejahtera, salam kasih sayang.

Kisah pergi Penang Sabtu baru ni. Mesti nak pekena nasi kandar. Mrhubby tanya, nak makan kat mana? Ummiross kata nak try nasi kandar Subaidah. Mrhubby kata makan kat Kayu Nasi Kandar dahlah, kat ofis dia dulu, senang sikit cari. Tu pun guna GPS, pusing-pusing..tersilap lorong.

Terus naik jambatan Pulau Pinang. Kita makan kat Seberang Perai kata Mrhubby. GPS lagi, Pelita Nasi Kandar. Silap lagi, kami masuk awal satu lorong, yang co-pilot ni pun tak berapa nak cekap juga, hehe..sabau je le. (Ada hikmah juga tak jumpa Pelita ni, kontroversi juga rupanya).

Sedang elok masuk je selekoh tu ada tanah lapang, Mrhubby menyusur ke tepi berkira untuk buat u-turn untuk ke Pelita, tiba-tiba terpandang signboard Restoran Nasi Kandar Subaidah. Rupanya secara tak sengaja kami parking betul-betul depan restoran tu. Subhanallah..’GPS’ Allah lebih hebat, sampai juga hajat ummiross nak makan nasi kandar Subaidah ni.

 

IMG_8169 

Kat depan nilah kami parking. Begitulah kan, manusia hanya merancang, Allah jua yang menentukan, beriya-iya berGPS, namun yang tersirat dihati juga dimakbulkan, Alhamdulillah.

21 comments:

Khai♥Rin : anies said...

GPS manusia ni ummi...kdg kala mmg buatr kite sasau...alahai...tgk resto ni...hati meronta2 hikhik

Acik Erna said...

assalam ummi..acik pun teringin jugak la nak pi penang ni tapi tak tau la bila sempat

NM03 said...

ye ke ummi, ok... kot2 ke penang lagi, in shaa Allah saya nak rasa kehebatan nasi kandar subaidah ni.

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

dah lama aiza tak makan nasi kandar.. kali terakhir makan di penang 5 tahun lepas rasanya..

MumMe said...

zaman belajar2...berjalan dr USM ke Subaidah Sg 2,kerana nak makan roti canai 2keping...situasi biasa sblum loan masuk akaun...:)

lieyalatif said...

Allah memudahkan segala2nye kan kak...

lieya pun peminat nasi kandar kak...kalo dpt yg penang punye tu aduhhhh menjilat jari hah....

Kesuma Angsana said...

alamak nasi kandar penang mmg terbaiklah !

Knor said...

subhanallah mesti lazat nasi kandar tu ye..

kami hari tu terpusing2 cari..bila dah dpt tutup pulak..nasi kandar line clear..duit dah ada..nafsu nak mkn membuak2..perut berkeroncong..

tapi kalau dah bukan rezeki nasi kandar..bukanlah namanya..Maha Hebat perancangan Allah.

RedRose said...

Sedapnya Nasi kandar, kita tak pernah makan yg pure dpd penang tau Ummi.
makan yg ada kat JB ni pun dah rasa sedap, ntah mcm mana la agaknye feel dia bila makan kat sana ek? pejam mata menikmati la gamaknye.

JunAina said...

Alhamdulillah ummi, rezeki. GPS ni hanya membantu tapi kalau dah rezeki tu rezeki jugak ye...

hainom OKje said...

Sampai jugak nak makan nasi kandar Subaidah ..... agaknya apa yg sedap makan nasi kandar yeh UR?
Sesekali letak kari banjir, sedap jugakkan UR!

NzA said...

trkdg pening dgn GPS nie....bagi jln yg bukan2 n mkin jauh pulak.
Apapun hajat ummi trcapai jugak..xlah kempunan....

khairul hassan said...

amacam nasi kandaq penang best kan Ummi ? Hubby mesti boh kuah banjir kan hahaha

ibuintan said...

seronoknya... tertunai hajat dihati

saya langsung tak faham nengok GPS ni ummi, makin pening jadinya.. puas pusing2 baru jumpa selalunya

Hanis Azla said...

As-salam ummi..

Allahuakbar.. Allah lebih mengetahui kan ummi.. Alhamdulillah.. tertunai rezeki ummi..

aizamia3 said...

sangat jarang menggunakan GPS (guna pun sesat).. baik tanya orang lagi senang.. ;)

MulutPayau said...

Masa saya g Penang hari tu pun makan kat Subaidah jugak..kawan suami yg syorkan...mmng sedap..

Saya tak pernah guna Gps kalau nak ke mana2..hehehe tak reti guna...

Kakzakie said...

Masya-Allah indahnya peraturan Allah buat ummiross. Ingatkan dah terlajak ye, alkisah itulah laluan yg dituju.

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

Alhamdulillah Allah S.W.T memakbulkan apa yg ummi nk makan...:-)

Ratu Hatiku said...

Alhamdulillah..tertunai juga.. :)

♥ Cmª shIemª ♥ said...

salam ummiross..

nasi kandar subaidah ni sedap ke kak?
hihi..tertunai jgk hajat dihati.. :)