Wednesday, July 27, 2011

SANTAI DI MERDEKA PALACE HOTEL & SUITES KUCHING

بسم الله الرحمن الرحيم

Alhamdulillah baru je balik bercuti, hehe bercuti ke makcik? Bersantai lah lagi tepat rasanya, sebab lokasinya di Kuching je. Selasa baru ni Mr Hubby menghadiri Persidangan Kajian Separuh Penggal Pencapaian Business Plan bagi jabatannya. Tempat tinggal disediakan di Merdeka Palace Hotel & Suites, so angkutlah anak beranak menginap di sana 2 malam. Kebetulan kedua2 anak bujang ummiross ada di Kuching, meriah jugaklah jadinya, siap bawa Xbox lagi. Riuh rendah lah dua beradik yang dah lama tak berjumpa tu..

DSC_0710IMG_5986
Hidangan dah sedia menunggu, buah-buahan tu dah tinggal separuh, hero2 ummiross ni suka makan buah. Yang gambar kanan tu, makanan tradisional Sarawak, Tebaloi dan Keripit.

DSC_0713DSC_0722
Suite ni terletak di tingkat 19, ada 2 bilik tidur, 3 bilik air, ruang tamu, dapur dan ruang makan. Memang selesa sangat…

 

IMG_5984
Batik sarong dimana2, tetap menguruskan order pelanggan  walaupun bercuti..


20 comments:

NzA said...

wow!!!!besarnya suite tu ummi....seronok brcuti dgn anak2 skali....

Ummiross said...

@NzA;
Alhamdulillah dah lama tak cuti bersama sekeluarga...

Rozali said...

Assalamualaikum Ummiross

santai2 pun bisnes jalan juga..

tentu seronok anak2...tukar suasana bila berkumpul 1 keluarga

SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL MUBARAK

Wassalam

Amie said...

selamat pagi Ummi,
Amie nampak kehidupan Ummi cukup cantik!

Adzrien Shoppe said...

kelaslah ummiross..bisnes rancak ehhh.. nampak selesa betul. liza suka yg macam ni..maklumlah anak ramai kenalah ada tempat masak sendiri, baru selesa.

khairul said...

wow best nya !

Hanis Azla said...

sesekali tukar angin yer ummi.. tambah meriah bila anak2 turut serta.. nampak best sgt suite ummi tu.. seronoknya.. selamat bercuti utk ummie sekeluarga..

Ummiross said...

Waalaikumussalam Rozali;
Alhamdulillah rezeki..
Betul tu Rozali, bukannya apa sangat, tukar suasana je, seronok satu keluarga

Ummiross said...

@Amie;
Hehe kehidupan pesara.., Alhamdulillah, Amie pun best, hari2 makan sedap.

Ummiross said...

Adzrien Shoppe;
Bisnes, Alhamdulillah rezeki anak2.
Betul tu Liza, kalau anak kecil, lagilah best berlari ke sana kemari, ruang luas.

Ummiross said...

@khairul;
hehe sekali-sekala best jugak..

Ummiross said...

@Hanis Azla;
ye lah Hanis, jarang dapat berkumpul 2 beradik tu sekaligus, dua2 kat semenanjung, cuti semester pulak lain2,kali ni, alhamdulillah.

MOH KEMBARA said...

Assalamualaikum Yong, aiikkk cuti-cuti pun bawak dagangan? Mantop!

puanbee said...

wah ummie . saya jeles.. hehe teringin nak makan terbaloi tu , ada tengok di tv .. siap berjalan bawak kain batik memang bagus ummie ni

Sweet N Pretty said...

seronoknya dpt rilek2 tenangkan fikiran. apapun kain batik tk dilupakan ye ummi;)

Ummiross said...

@MOH KEMBARA;
Haha..mantop, pelanggan diutamakan kak.

@puanbee;
tak pernah makan ye bee, rasanya lemak2 manis..,hehe kebetulan ada order, kenalah uruskan.

@Sweet N Pretty;
Ye lah Intan, syekali-syekala, hik!. Pejabat pos dekat dengan hotel tu Intan, customer dah bank in, jadi bolehlah terus pos

SyidaGorjes said...

kita suka sgt dgn tebaloi tu.2x pagi kuching, itu je yg kita borong byk2.

sgt berbaloi2.

Ummiross said...

@SyidaGorges;
haha memang berbaloi2 Syida, lemak manis rasanya

puanbee said...

memang tak pernah makan lagi kalau tk keluar tv sampai bila tak tahu terbaloi tu ape

ummiross said...

@puanbee;
hehe banyak info pasal Sarawak kat TV sekarang kan,nanti datang Sarawak kita makan sama2 ye