Monday, January 17, 2011

NASI MANDEY UNTUK KAMI

Alhamdulillah, ni lah rezeki kami sekeluarga berbuka tadi. Ummiross buat nasi mandey, anak2 klu puasa memang demanding skit, macam2 suggestion. Kek tu ummiross buat pagi tadi, devil’s cheesecake, teruknya nama, abaikan…

Memang seronok klu puasa sunat anak2 turut serta, pertama ummiross tak payah nak masak untuk tengahari, haha..terserlah kemalasan ummiross. Ye lah hari2 Mr.hubby balik makan tengahari, isnin dan khamis dapatlah rehat skit, dapatlah mengadap laptop lama skit, balas kunjungan rakan2.  Kedua keseronokan masa berbuka satu keluarga. Anak2 perlu di latih, klu dah selalu buat, yang beratpun terasa ringan.

 

201220104520201220104522

101220104371101220104375

10 comments:

PuanBee said...

erm bee kena belajar dgn ummie nih cara2 nk latih anak berpuasa!

ummiross said...

@PuanBee;

Hehe tak tido lagi ke Bee?
InsyaAllah Bee,klu dah biasa dari kechik,besar nanti xjadi masalah,Bee boleh!!!!

n u r k i m a said...

lapar yerr!!!

Hanis Azla said...

Kak, nasi mandey ni macam nasi arab juga ke? kek tu nampak sedaplah.. cheese lagi..

Sweet N Pretty said...

Sedapnya nasi mandey tu. Syerla resipi kak

KakAsma said...

nampak menyelerakan nasi mandey tu..kek pun sama..rajin Ummi masak ...

Ummiross said...

@nurkima;

Hehe,biasalah tu..melayan selera anak2.

Ummiross said...

@Hani Azla;

Tak tau lah resepinya sama ke tidak hanis, tapi memang resepi timur tengahlah ni.

Hehe, nak buat camne,anak beranak suka cheese

Ummiross said...

@Sweet N Pretty;

Hmm memang sedap intan, nak resepi kli je kat sini
http://arabicbites.blogspot.com/2007/09/mandy-spicy-chicken-and-rice.html

Ummiross said...

@KakAsma;

Hehe, dah lapar semuanya sedap, terima kasih