Thursday, January 30, 2014

MELAMINE SPONGE JEPUN MARI

بسم الله الرحمن الرحيم
Salam sejahtera, salam kasih sayang.

Ohayou gozaimasu..!!!, hehe..mentang-mentang masuk DAISO ye, bahasa Jepunlah pula kita. Bila masuk DAISO macam-macam nak beli kan.Walaupun kebanyakan barang harganya RM5, kutip sana kutip sini, akhirnya penuh juga satu raga, senang-senang je RM5 dah jadi RM50.

Melamine Sponge ni antara barang yang ummiross suka sangat, susah nak cari kat kedai lain, kalau kat DAISO ada macam-macam bentuk, yang dah siap potong kecil-kecil pun ada.

 IMG_9791

 

Si sponge dari Jepun ni memudahkan kerja-kerja menyental pinggan mangkuk di dapur, sangat efektif menghilangkan kesan degil dari teh, kopi dan lain-lain pada cawan dan gelas, juga kesan kunyit dan yang sewaktu dengannya pada pinggan mangkuk. Bila guna melamine sponge ni tak main dah sental-sental lagi, cuma lembapkan sponge, selepas tu gosok-gosok manja je pada mug ke, cawan ke, insyaAllah, kejap je semua kesan degil tu hilang.

Mug yang mula mengumpul kesan degil, jenuh menyental tak tanggal juga atau ummiross yang tak cukup tenaga..

 IMG_9793

 

Setelah menggunakan Melamin sponge, hasilnya seperti baru..memancar-mancar kilatnya, sehingga ‘menciutkan’..hehe pinjam ayat iklan sebab dah kehilangan kata-kata.

IMG_9794

Lepas ni lama kita semua bercuti ye, selamat menghabiskan masa-masa berharga dan bahagia bersama keluarga tercinta.

ps: ummiross lepak kat rumah je, kalau berjalanpun dekat-dekat jelah :)

22 comments:

nhhas said...

salam,

hihihihi...berkilat... owh boleh lh sy g cari juga...nk polish certain mug n plate yg mcm dh pudar hilang serinya...

p/s: ummi nk g bercuti lg? bestnyerrr

Kakcik said...

Kakcik belum pernah masuk ke Daiso. Teringin pulak rasanya. :)

Selamat bercuti, Dik.

Khai♥Rin : anies said...

ummi..gaya bahasa ummi kan dah mcm model iklan melamine sponge je hehehehehe


p/s bln fab ni ustaz don x de...so kite jumpa bln 3 la ye ;-)

hajar said...

owh.... saya x pernah pun masuk daiso... selalu tu lalu jer... lps ni kena masuk nih...

Kakzakie said...

Oh... dah makan duta pulak ummiross ni ye hahaha.. Jarang kan sponge warna putih macam ini.

Puas bila dah menyental bersih:)

Zaitun said...

saya pun kalau pergi Daiso dari rm5 jadi beringgit2,lupa diri sekejap hihihi....

Ke mana agaknya percutian ummi nak ikuttt....

Fiza Rahman said...

Bersinar². Selamat bercuti.

♥ Cmª shIemª ♥ said...

Salam K.ummiros..

Selalu jgk cma ke daiso..tak tertgk pun sponge ni. *mcmmanenktgk,matameluliaucarikmendelain*

hehe..yerlah..nnti nk beli jgk la..mudah keje nk basuh pinggan..

♥ Cmª shIemª ♥ said...

Salam K.ummiros..

Selalu jgk cma ke daiso..tak tertgk pun sponge ni. *mcmmanenktgk,matameluliaucarikmendelain*

hehe..yerlah..nnti nk beli jgk la..mudah keje nk basuh pinggan..

Tihara said...

wahh bagus yea
tapi tpat saya takde kedai ni :)

makchaq said...

Anak2 makchaq pun memang suka sangat Daiso, macam2 nak beli... Selalunya lebih RM50.. tapi belum pernah lagi beli sponge ni... Nak try jugak la..

MumMe said...

ummiross...ini antara produk mumme beli kat 100yen shop ituhari...jimat 2 hengget dr mesia...bg ayah dgn mak kat kampung,seronok diorg menggilap rumah...

❤Kamsiah❤ said...

sangat berkesan ya ummi..

MulutPayau said...

Betul tu ummi, masuk Daiso biasanya penuh satu raga..
Ohhh..senangnya kerja..nak cari jugaklah..

Anwar Abdullah @ Kaio said...

macam ajaib je sponge ni. huerm..
jemput lah singgahblog ye.
htto://iluvtour.com

BUNDA a.k.a KN said...

baru tahulah sponge ni..

RedRose said...

Ummi!!! rasanya dis sponge la yang boleh bersihkan besi seterika. oh wow! nak kena terjah daiso lah, my iron need to be cleaned so bad! thx ummi for sharing. kalau tak, kita takkan tau kat daiso ada sponge ni. yaaayyy!

NzA said...

pergi ke sini mmg leka n boleh habiskan duit...he3x....

yan's cottage said...

As salam Ummi......

masih bercuti lagi ke....

sud@is said...

kat mana nk cr sponge tu ...selain daiso..tesco?

Jemari_Suri said...

Wah berkilat tu ummi...nk try gak lah hehe
Kat daiso kalau js mmg smua berkenan hikhik

Kasih Salina said...

salam ummiros..bertambah senang la kerja2 mencuci yer..kat tempat saya takde lagi DAISO tu..