Tuesday, November 29, 2011

PADANAN CHIFFON DAN BATIK SARONG SARAWAK

بسم الله الرحمن الرحيم

Batik Sarong Sarawak dan jugak kain ela corak etnik ni memang sangat cantik jika dipadankan dengan kain polos samada dibuat baju kurung ataupun blouse. Order kali ni dari Kedah, sepasang kain pasang corak pua kumbu dipadankan dengan kain chiffon 3 tones dan sepasang lagi batik sarong Sarawak corak Orang Ulu dipadankan dengan chiffon hitam.

To Suhaila;
Terima kasih daun keladi
Lain kali order lagi…

IMG_1875IMG_1881IMG_0129
Antara order batik sarung dari Kedah

Semakan order
Kod                 : SCF1, BS33, black chiffon.       ­
Total               : 2pcs kain batik, 2pcs chiffon.
Pos                 : 26.11.2011
Treking no. :   RD921886758MY

6 comments:

KhaiRin said...

akk slalu tunjukkan yg kaler merah je..kaler lain x de ke? ;-)

ummiross said...

@kHAIrIN;

hehe..dah tau favourite colour Khairin merah, saja nak menggoda je ni, hik!

puanbee said...

chifon pun ada ummie ye

ummiross said...

@puanbee;

hehe macam2 ada bee, kalau dia orang nak matching ummi tolong carikan sekali.

NzA said...

kalau ummi nk tau, makin saya tenung kain2 batik tu makin xkeruan dibuatnya.....semuanya cantik2....he.he.he....

ummiross said...

@NzA;

jangan tenung lama2, nanti juling mata tu NzA, hik!