Saturday, April 16, 2011

KEPUTUSAN PILIHANRAYA SARAWAK

Sejak dari petang tadi menonton Astro Awani, dah banyak jugak keputusan yang keluar.  Ummiross percaya ramai yang menonton, tak perlulah ummiross publish semua, cuma ummiross tertarik dengan 2 keputusan yang kontra ni
N51 BALINGIAN – Ketua Menteri Tan Sri Haji Abdul Taib Mahmud BN-PBB menang
                          dengan majoriti 5 154, mengalahkan calon PKR dan Bebas
N63 PIASAU       - Timbalan Ketua Menteri Tan Sri Dr.George Chan BN-SUPP
                            kalah   kepada calon DAP, Ling Sie Kong.
                            Ling Sie Kong mendapat undi 5998 dengan majoriti 1 590

Dengar khabar kawasan yang ramai pengundi cina, berlaku Tsunami, Tsunami undi, dia orang nak transformasi..

6 comments:

NzA said...

sy nie jenis xminat sgt dgn politik..bkn apa setiap nk adakan pilihanraya mulalah berlaku fitnah memfitnah..pulak tu sesama islam..sedih dgn keadaan camni..2 yg setiap kali ada pilihan raya sy brcuti dr tgk tv...hi..hi.hi....

ummiross said...

@NzA;

hehe ummi pun tak berapa minat gak politik ni, cuma buatlah jugak sikit entry kat blog, dah namanya salamborneo, untuk trafik pun ye jugak...

Puanbee2 said...

hee untuk SEO kan ummie bee pun malas cam po bab nih benci tengok diorang gaduh2

ummiross said...

@Puanbee;

Ye lah bee berserabut kan, tapi ummi rasa dua keputusan diatas sangat signifikan untuk direnung2kan, ada isyarat tersirat terutama dari pengundi Cina, depa berani bersuara...

NzA said...

yelh ummi, org cina lebih berani demi utk melihat perubahan n mungkin utk perubahan angin kot....sbb tu mrk lebih maju dr kaum kita.....

ummiross said...

@NzA;

Hmm memang betul, dan mereka bersatu hati..