Monday, October 28, 2013

MASA DAN KPH SIRI 11

بسم الله الرحمن الرحيم
Salam sejahtera, salam kasih sayang…

Masa bukan sekadar mencemburui, malah masa kadang-kadang persis berlari. Lelah juga mengejar masa, memenuhi sebahagian impian, manakala sebahagian lagi terabai dik kesuntukan masa. Ataukah masa yang mengejar kita?..sehingga satu ketika, kita tidak bisa  ‘melangkah’ lagi.

Nanti ummiross kongsikan cerita sepanjang ‘berlari mengejar masa’. Maaf jua kepada pelanggan, kerana order tidak dapat diurus sepanjang ummiross bercuti. Maaf juga kepada kenalan kerana tidak sempat membuat kunjungan.

 

KAIN PASANG ETNIK ATAU BATIK SARAWAK SIRI 11
Hari ni kita masuk kedai dulu setelah lebih 2 minggu ummiross tidak bersiaran. Batik Sarawak corak Orang Ulu ni cantik sangat, warna-warna segar yang sungguh menawan. Boleh beli kain bercorak Orang Ulu sahaja atau boleh juga beli yang dah siap matching.Tampil menawan dengan gaya etnik warisan tradisi zaman-berzaman.

JENIS: BATIK SARAWAK/KAIN PASANG ETNIK
MATERIAL: POLYESTER
HARGA: RM89 SEPASANG-4M.

 

                   KPH88                                         KPH88A-Padanan coklat gold

IMG_8905 IMG_8898a

 

                           KPH89                                 KPH89A-Padanan purple pink

IMG_8903 IMG_8900a

 

 

                            KPH90                                   KPH90A-Padanan maroon.

IMG_8904 IMG_8901a

 

 

                       KPH91                                    KPH91A-Padanan purple lembut.

IMG_8906 IMG_8899a

TERBUKA UNTUK JUALAN RUNCIT DAN DISKAUN HEBAT UNTUK YANG INGIN BERNIAGA KAIN BATIK SECARA KECIL-KECILAN.
Kepada yang berminat sila hubungi:
ummiross@gmail.com atau sms sahaja ke 016-8784 960
(WARNA GAMBAR MUNGKIN SEDIKIT BERBEZA DISEBABKAN KESAN PENCAHAYAAN)

18 comments:

Acik Erna said...

assalam ummi..cantiknya kain ni..

❤Kamsiah❤ said...

lamanya ummi bertapa...:)

ummiross said...

@Acik Erna;

Memang cantik Acik, warnanya cantik sangat, bila di padankan dengan kain plain, fuh!! memang menyerlah!!

JunAina said...

Cantiknya yang purpel pink tu Ummi.

yan's cottage said...

salam Ummi....

memang cantik sangat...cantik bila anak2 gadis pakai nie....

MumMe said...

salam ummiross...kali ni maroon dgn gold paling menawan mumme... :)

mama sara nur said...

Assalam
Cantiknya, corak batik memang menawan

NzA said...

lamanya ummi menyepi...rindu ummi.
Wah cantiknya....

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

dah lama aiza tak singgah sini.. cantiknya corak kain itu..

MulutPayau said...

Cantiknya...
lLamanya ummi menyepi ..

Knor said...

Assalamualaikum ummi.demi masa sesungguhnya manusia dlm kerugian..masa mmg cpt berlalu,tanpa kita sedar....selalu ingin mncari redha Allah.cantik semua kain2 tu ummi..bru2 ni kak ipar ada blikan saya kain songket.sedikit keliru , mcm songket sarawak atau vietnam.nk tya segan...nti org kta dh bg byk cerita plk...hehe..sbnrnya tk mcm tu...angapn knor aje...pening nk bt apa dgn kain tu...rasa mcm nk bt selendang aje...

Kakzakie said...

Begitulah manusia/kita dgn masa selalu tak di kejar pun dia mengejar kita ummiross.

Cantik batik yg ini kakak tak pernah jumpa lagi..

ibuintan said...

apa khabar Ummi.. saya pun tak terkejar masa sekarang ni, tersangat pantas rasanya..

cantiknya kain-kain tu ummie.

Amie said...

Assalamualaikum Ummi sayang,
masa tetap begitu juga.... kita kejar, kita berlari.. ia tetap sama he he ehhe, bezanya cuma 'urus masa'
Memang makin lama nampak kualiti batik Sarawak semakin meningkat, dan harap bisnes Ummie terus sukses hendaknya.

Kesuma Angsana said...

semua cantik2 & tq sudi mendoakan kesihatan Adik yer !

Sweet N Pretty said...

Assalamualaikum ummi. Ha dah buka pun pintu rumah...lama bertutup ya ummi. Masa hanya 24 jam je mmg klu byk urusan 'kecapean'. Moga Allah cukupkan masa utk beribadah pdNya.

Cantik ummi latest design ni lain dr yg lain & fresh warna coraknya:)


izan mama mia said...

lamanya bercuti...cantik kain tuu


p/s... whatsapp je izan ... senang sikit nak komunikasi... 0147380057 pasal rempah tu yer... tq ummi

Khai♥Rin : anies said...

comel je corak kali ni...nmpk lain drpd yg lain