Thursday, November 15, 2012

GAZA BERDARAH DI MAAL HIJRAH

بسم الله الرحمن الرحيم

Salam sejahtera, salam kasih sayang..

Selamat tahun baru 1434 hijrah. Semoga Allah mengampunkan segala dosa-dosa kita yang lalu. Semoga Allah anugerahkan hari-hari mendatang yang lebih baik bagi kita semua.

Alhamdulillah, kita masih berkesempatan menghirup udara pagi yang segar dibumi bertuah. Jangan lupa mendoakan saudara seagama kita di bumi Palestin. Serangan Israel menyebabkan Gaza bermandi darah di Maal Hijrah. Kekejaman Israel tidak pernah berakhir. Sebak sungguh melihat video ini. Ia sebahagian kecil kesengsaraan yang dapat kita lihat. Namun ada penderitaan dan keperitan yang lebih besar yang terpaksa mereka tanggung. . Disaat banyak yang membisu, ayuhlah kita menadahkan tangan memohon kepadaNYA agar melindungi dan memberi pertolongan kepada mereka. Mereka juga saudara kita.

 

Kepada semua pelanggan, terima kasih daun keladi. Salam Maal Hijrah, moga Allah SWT menganugerahkan yang terbaik untuk anda.

Nor Anitah
Kod: KPH-6psg,BS-15pcs
Pos : 14hb.11,2012
Treking :CD151410047MY
                   CD185170513MY

Nor Azizah
Kod: RD-20pcs
Pos : 14hb.11,2012
Treking :CD151410055MY

Ratna
Kod: RD-6pcs
Pos : 14hb.11,2012
Treking :CD151410016MY

Abibah
Kod: KPH-2psg
Pos : 14hb.11,2012
Treking :EM263099333MY

Roslina
Kod: KPH-1psg
Pos : 14hb.11,2012
Treking :EM263099378MY

Zuhaida
Kod: KPH-2pc
Pos : 9hb.11,2012
Treking :EM333371121MY

Agnes
Kod: KPH-5psg
Pos : 7hb.11,2012
Treking :EM333370568MY

Samsul
Kod: KPH-1psg
Pos : 7hb.11,2012
Treking :EM333370554MY

Nur Sakinah
Kod: KPH-2PSG
Pos : 7hb.11,2012
Treking :EM333370452MY

26 comments:

AHMAD AFIQ said...

sdh nyer tgk video too

Nor Salmi said...

Sedihnya mengenangkan nasib mereka ye Ummi.. sama2lah kita berdoa untuk mereka..

man said...

kita sbg rakyat patut bersyukur negara kita aman tetapi kita wajib membantu umat islam

ummiross said...

@AHMAD AFIQ;

Yelah Afiq, memang sedih sangat, kanak2 yang tak berdosa jadi mangsa.

ummiross said...

@Nor Salmi;

Yelah Mi, sama2lah kita doakan mereka.

ummiross said...

@man;

Alhamdulillah.Sama2 kita berdoa untuk kebebasan Palestine.

Acik Erna said...

Assalam ummi..raasa tak sanggup nak tengok..semoga semua tu akan berakhir

Sweet N Pretty said...

Sedihkan ummi. InsyaAllah semuanya akan berakhir & sentiasa dlm peliharaan Allah

PinkUmmi said...

tak sanggup nk tgk

Edy Fee said...

hurm,mmm bila la kebangkitan islam

Kasih Salina said...

salam jumaat ummi..sedih & kesian bila melihat & mendengar perkabaran saudara seislam di plastin..semoga mereka terselamat..

banyak order dari pelanggan ye ummi..

Kesuma Angsana said...

turut bersedih !

atuk said...

Salam Maal Hijrah Ummiross

sama2 kita berdoa

ummiross said...

@Acik Erna,Sweet N Pretty,PinkUmmi, Edy Fee,Kasih Salina,Kesuma Angsana,
atuk;

Waalaikumussalam semua, salam maal hijrah. Yelah memang tak sanggup nak tengok, sayu sungguh hati.Ramai kanak2 yang jadi mangsa.
Kepada yang syahid, insyaAllah tempatnya disyurga. Sama2 kita mendoakan kebebasan dan kemenangan untuk Palestin.

MumMe said...

israel jd berani bila lihat keadaan di syria begitu ummiross...semoga islam bersatu kembali...

ummiross said...

@MumMe;

Yelah mumMe..kita lemah kerana tak bersatu, masa nilah musuh mengambil peluang.

izan mama mia said...

sebak dalam dada melihat nasib mereka

Amie said...

Sedih sangat dengan nasib saudara seagama kita... memang perlu sangatlah kita bersyukur setiap waktu dengan apa sahaja yang kita nikmati di negara kita!

NzA said...

manusia terkalu kejam mengatasi sikap binatang......hanya mampu menadah tangan agar mereka dilindungi Allah..Ya Allah, hanya itu yg mampu dilakukan......
tak mampu menyaksikan penderiaan mereka....laju je airmata mengalir....sedih + sebak + terkilan + kecewa....

MulutPayau said...

sedih mngenangkan nasib mereka...sama2lah kita berdoa..

p/s..Salam Maal Hijrah Ummi..Maaf terlewat..

khairul said...

celaka israel

lega dh setel semua .http://gilamodified.blogspot.com/2012/11/selesai-sudah-show-off-harini.html

محمد رازيق said...

sayu melihat mereka. pray for gaza. moga mereka diberi kekuatan.

ummiross said...

@izan mama mia,Amie,NzA,MulutPayau, khairul,محمد رازيق;

Salam maal hijrah semua iza, Amie, NzA, MP dan khairul..

Memang sedih sangat kan memikirkan nasib mereka,asyik teringat je. Sama2 kita berdoa untuk mereka, moga Allah memberi pertolongan. Moga Allah membalas segala kejahatan dan kekejaman regim Israel.

❤Kamsiah❤ said...

Israel tu tak amkan saman..tak takut kat sesapa pun...angkuh kerana disokong oleh Amerika

ummiross said...

@❤Kamsiah❤;

Betul tu Kam, memang mereka tak makan saman, rasa sakit hati sangat kan, moga Allah membalas segala kekejaman mereka.

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

rasa xsanggup tgk...kasihan mereka kt sana..hanya mampu doa dr jauh moga mereka dilindungi