Friday, February 17, 2012

ALAHAI PULASAN

بسم الله الرحمن الرحيم

“Salam dari Sibu…ummiross masih di sini!”

Lamanya tak makan pulasan. Teringat masa kecik-kecik dulu, buah ni senang didapati. Ummiross lebih suka pulasan dari rambutan.

IMG_0250IMG_0251

Semalam ke Pasar Sibu. Waa..nampak pulasan terus terkam. Dah lama mengidam. Tapi alahai pulasan tak lagi rasa pulasan. Rupanya dikacuk bersama rambutan. Adalah sipi-sipi rasa pulasan. Jadilah…jangan sampai kempunan. Sambil mengadap lappy, sambil menghadap Sungai Rejang, sambil mengupas pulasan. Pulasan,oh pulasan, apa pun rasanya, ia tetap mengimbau masa silam, manisnya kenangan. Semanis pulasan..

Alhamdulillah..

22 comments:

KhaiRin : anies said...

kak, kalu nk yg ori mai umah sy

ummiross said...

@KhaiRin;

Anies...ada pokok pulasan kat rumah ke?Bestnya. Kalau macm tu ummi nak dengan pokok2 sekali lah, bagi anak pokok pun boleh, boleh tanam, pokok spesis klasik ni..hihi.

atuk said...

Assalamualaikum Ummiross

sedapnya ummi

lamanya kat Sibu
ada bisnes baik punya ke...he he

Norsalmi said...

Saya pun suka pulasan tp amat sukar untuk berjumpa dgn pulasan sekarang ni..

khairul said...

sy pon x pernah merasa buah pulasan

ummiross said...

@Atuk;
Waalaikumussalam Atuk..

Hmm lama tak makan pulasan tu Atuk,memang terasa sedapnya.
Hihi takde lah Atuk, santai2 kat hotel je, bisnes terhenti seketika..

ummiross said...

@Norsalmi;

Kira taste samalah kita ni ye..
Betul tu Salmi..ummi pun dah lama tak makan buah ni,bila jumpa je terus beli..

ummiross said...

@khairul;

tak pernah makan ye, best ni khairul, lagi best dari rambutan, hihi taste ummi lah..

NzA said...

peveret saya juga tu ummi..kalau letak sebakul dpn mata pn boleh habis...dasyatkan...he..

Sweet N Pretty said...

wah bestnya ummi, feveret jugak ni. kalau ada pokok sendiri puas makan. kt kl ni kebaboom harganya:)

ummiross said...

@NzA;

NzA..Hihi samalah kita, dasyat, dasyat!

ummiross said...

@Sweet N Pretty;

Hmm tu lah Intan, tapi jarang-jarang jumpa ni, lagi pun rasanya dah tak ori lagi, kacukan.

Mak Wan said...

Assalamualaikum Ummi

Mak Wan juga suka sangat dengan pulasan.Baru2 ni MakWan jumpa kat Pagoh,memang sedap.

ummiross said...

@Mak Wan;

Waalaikumussalam Mak Wan..
Sama taste lah kita ni ye Mak Wan,
kalau yang ori lagi sedap kan Mak Wan, yang ummi beli ni dah kacuk, kureng sikitlah..

MulutPayau said...

Assalamualaikum Ummi...

Saya pun suka buah pulasan...tapi skrang ni jarang2 jumpa..

Azian Elias said...

salam kenal..


i love pulasan..suka sangat..

L said...

sedapnyer buah pulasan.. huuu. jarang2 sgt dapat mkn..=)

Jom baca sebentar..=)
http://lolz-l.blogspot.com/2012/02/menyekutukan-allah.html

Hanis Azla said...

sedapnya pulasan.. saampai skrg saya masih tak tahu nak cakap macam mana perbezaan rasa pulasan dan rambutan ummi..

ummiross said...

@MulutPayau;
Waalaikumussalam...

peminat pulasan jugak rupanya..yelah memang susah nak jumpa sekarang ni.

ummiross said...

@Azian Elias;

Salam kenal jugak dari ummi, waa samalah kita, peminat pulasan.

ummiross said...

@L;

Hmm memang jarang jumpa dah buah ni L,sekali-sekal jumpa terus ummi beli..

ummiross said...

@Hanis Azla;

hihi..kena makan serentak ni Hanis, baru dapat beza yang mana pulasan, yang mana rambutan.