Thursday, October 18, 2012

BATIK SARONG SARAWAK KOLEKSI TERKINI 3

بسم الله الرحمن الرحيم

Salam sejahtera, salam kasih sayang..

Dah bulan Zulhijjah kita. Moga Allah memberi kesihatan yang baik untuk terus beramal ibadat. Sama-samalah kita mendoakan antara satu sama lain ketika bermunajat satu pertiga malam. Doa sahabat itu mustajab.

Nampaknya sambutan terhadap kain Ratna Dewi di n3 sebelum ni mendapat sambutan yang sungguh  menggalakkan. Dah tak banyak yang tinggal, so kalau ada yang berkenan, cepat2lah order ye.

Hari ni ummiross publish Batik Sarong Sarawak/Borneo pulak, corak Pua Kumbu dan juga corak Orang Ulu. Kain lembut beralun dengan warna-warna menawan.

 

IMG_4516IMG_4518
                                                     BS053A

 

IMG_4360IMG_4361
                                                    BS053B

 

IMG_4362IMG_4363
                                                   BS053C

 

IMG_4367IMG_4369
                                                  BS053D


 

IMG_4370IMG_4371
                                                    BS053E

 

IMG_4374IMG_4508
                                                     BS048A

 

IMG_4376      IMG_4375
                  BS048B                                                   BS048C

 

IMG_4378      IMG_4377
                   BS048D                                              BS048E

 

IMG_4381IMG_4533
                         BS055A                             CORAK PENUH BS055A

 

IMG_4380    IMG_4386
                  BS055B                                               BS055C

 

IMG_4387     IMG_4384
                     BS055D                                           BS055E

Jenis                  : Batik Sarong Sarawak/Borneo
Material            : Cotton spun(Lembut)
Ukuran             : 2m (belum berjahit)
Harga runcit   : RM28
Saranan     : Sesuai bukan sahaja untuk sarung, tapi boleh juga dibuat baju atau kain yang dipadankan dengan baju kurung atau blouse polos dan lain2.

Terbuka untuk jualan runcit. Diskaun hebat untuk yang ingin berniaga kecil-kecilan. Sesiapa yang berminat sila hubungi :

ummiross@gmail.com atau sms sahaja ke 016 878 4960

Warna mungkin sedikit berbeza disebabkan kesan pencahayaan.

20 comments:

KhaiRin : anies said...

klassik sungguh!

Qaseh Gifts said...

Corak dan warna-warna yang sangat menarik!

PinkUmmi said...

cantik2 corak kain batik nih kak

ummiross said...

@KhaiRin : anies;

Anies...
nampak klasik kan Anies,unik pun ye.

ummiross said...

@Qaseh Gifts;

Ye lah Qaseh, banyak juga pilihnanya.

ummiross said...

@PinkUmmi;

Terima kasih PU,rambang mata juga dibuatnya.

MumMe said...

cantiklah ummiross...paling minat yg corak pua coklat biru tu...

ummiross said...

@MumMe;

MumMe...taste kita samalah. yang coklat biru tu memang ummi suka , satu lagi yang hijau turqois,BS053A tu. Corak Pua Kumbu ni memang klasik.

khairul said...

masyukk lagi

ummiross said...

@khairul;

Hehe..doakan kita sama2 murah rezeki ye Khairul.

MulutPayau said...

cantiknya.....

atuk said...

Assalamualaikum Ummiross

moga terus berjaya

inazamri said...

ummi dtg seri iskandar hari ape?

ummiross said...

@MulutPayau;

Terima kasih MP..

ummiross said...

@Atuk;

Waalaikumussalam Atuk..

Terima kasih Atuk, harap2 begitulah Atuk.

Edy Fee said...

terserlah borneo value nye.hehe mst mhal

Amie said...

Assalamualaikum Ummi sayang.... rindu sangat kat Ummi tau! Syukurlah Ummi rajin jengok Amie di dapur, kalau tak... tertanya2 kita mana perginya Ummi.... ni Amie bawa seekor ayam panggang rosemary untuk Ummi... kita makan bertdua nak? he he heh
Kain batik tu kan Ummi, menyerlah sungguh konsep etnik Sarawak.... cantik!

ummiross said...

@Edy Fee;

Hehe..tq Eddy, tak mahal,murah ni Eddy, kat butik ada jual dengan harga RM80 ni.

ummiross said...

@Amie;

Waalaikumussalam Amie, cayang Amie juga. Hehe ummi kena jengah dapur Amie, sebab bau masakan Amie semerbak sampai ke bangi, tak dapat makan dapat tengok pun jadilah, sambil telan airliur, hikhik!.
Ayam panggang kegemaran ummi Amie, seronok kalau boleh makan berdua, ummi makan laju2 biar dapat banyak,hehe.
Terima kasih Amie..

ummiross said...

@inazamri;

Ina,sorry dah sibuk tak sempat lagi buka blog, tak perasan ina ada komen. InsyaAllah ada rezeki nanti bertemulah kita.