Thursday, June 21, 2012

A WAY TO WIPE AWAY YOUR SINS

بسم الله الرحمن الرحيم

Salam sejahtera, salam kasih sayang..

Luangkan masa seketika menonton video ini. Berbuat baiklah kepada IBU. Ia penyebab kepada turunnya rahmat dan keampunan Allah. Semoga kita masih ada masa, ada rasa…

“ I swear by Allah, I do not know an action which can get one close to Allah than good(kind) treatment to the Mother.” (Ibnu Abbas)

ps:Moga video ini menjadi motivasi menjaga yang sakit, ibu sendiri atau ibu mertua sama saja, layan samarata…

18 comments:

Yumida said...

ibu kandung kmk dh lama pergi..al-fatihah
pasya ada ibu tiri..org sllu crita yg ibu tiri tok garang..bla bla bla
alhamdulillah ibu tiri kmk ya sgt2 bait, penyabar..terharu dipertemukan dgn ibu tiri sebait ya..syukur...

Deru Ombak said...

Assalamualaikum ummi..

Thank you for sharing. Walaupun mak dah lama xde. Hati tersentuh jua. ** kesat air mata

Hanis Azla said...

terima kasih atas peringatan yg baik itu ummi.. tak dpt nak view pulak video tu.. sedih.. huhu..

Amie said...

Sebak...

Kazman / Sue said...

betul tu... kita kena anggap ibu kandung dan ibu mentua sama taraf bila kita sudah berkeluarga kan... bagus video ni untuk motivasi...

ummiross said...

@Yumida;

AlFatihah untuk ibu kandung Yumida.
MasyaAllah bertuahnya Yumida, Allah gantikan dengan ibu tiri yang baik. Semoga kedua2 ibu dirahmati Allah SWT.

ummiross said...

@DERU OMBAK;

Waalaikumussalam Kakya..

Ibu Kakya bertuah masih ada anak2 seperti Kakya, anak2 yang soleh dan solehah yang sentiasa mendoakannya. Airmata memang murah di usia kita kan Kakya..
Al Fatihah.

ummiross said...

@Hanis Azla;

Sama2 Hanis, kadang2 mengingatkan diri sendiri juga, takut lalai dan alpa dengan urusan dunia sehingga mengabaikan yang sepatutnya. Kalau dapat nanti viewlah, memang terkesan sungguh.

ummiross said...

@Amie;

Kalau tinggal jauh2, jauh dari ibubapa, lagi cepat sebak kan Amie..

ummiross said...

@Kazman/Sue;

Ye lah Kaz?sue, kasih kedua2nya, berganda pahala,insyaAllah.

Mak Wan said...

Assalamualaikum Ummiross

Entah kenapa ngan Mak Wan ,bila publish komen tak timbul. Apa pun sama2lah kita muhasabah diri supaya tidak mengabaikan kebajikan mereka.

ummiross said...

@Mak Wan;

Waalaikumussalam Mak Wan..
Komen ni di save dulu Mak Wan, akan keluar bila ummi publish. InsyaAllah Mak Wan..moga2 kita dapat melakukan yang terbaik.Rindu enri baru dari Mak Wan..

khairul said...

sorry lama x singgah

NzA said...

ibu adalah segala2nya....

MOH KEMBARA said...

Assalamualaikum Yong.
Alhamdulillah akak masih ada mak, dah 82, masih sihat. Semoga kami adik-beradik dpt terus berbakti pd dia. Camne Mak Mertua Ummi ari tu?

ummiross said...

@khairul;

Hehe..bz yang masyuk tu khairul!

ummiross said...

@NzA;

Betul tu NzA..siapalah kita tanpa Ibu.

ummiross said...

@MOH KEMBARA;

Waalaikumussalam kak..
Alhamdulillah mak akak masih sihat, anugerah kesihatan yang tak ternilai. InsyaAllah moga kita semua tidak mensia2kan masa yang masih ada.
Mak mertua Alhamdulillah dah ok sikit, dah keluar dari hospital, terima kasih atas doa2 ye kak.