Monday, April 8, 2013

Bangimegiketam

بسم الله الرحمن الرحيم

Salam sejahtera salam kasih sayang..

Rezeki semalam..

Sementara menunggu cermin kereta anak sulong ditukar di kedai Dr Cermin, pekena maggi ketam dan teh tarik di ‘Bangimegiketam’ di Seksyen 7, Bangi.

IMG_6899

 

Sebelah petang pergi lagi. Selepas ambil kereta, singgah kat restoran Asam Pedas, Seksyen 7, Bangi lagi. Minum petang dan makan lempeng cicah ikan bilis. Sedap!

IMG_6901

 

Malam perut berkeroncong. Jalan-jalan cari makan di Alamanda, Teppanyaki barbeque jadi pilihan.

IMG_6902

Ummiross rindukan Bangi sebenarnya, banyak tempat makan sedap-sedap di sana. Kalau hari minggu ummiross jarang sangat memasak, sessi jalan-jalan cari makan anak-beranak, jadi banyak kedai-kedai di Bangi yang pernah kami jelajah semasa tinggal di sana. Sampai sekarang kalau nak makan kat luar, mesti teringatkan Bangi. Bila Mr Hubby dah bersara nanti, rasa macam nak tinggal kat Bangi, boleh ke?

16 comments:

Khai♥Rin : anies said...

kalau ada branch kt melawati ni ummi, dah lama sy terjah!

Acik Erna said...

assalam ummi..tengok gambar lempeng pun dah kecur air acik ni..suka makan cicah sambal

MulutPayau said...

Sedapnya lempeng tu ummi....dah lama tak makan...

atuk said...

Assalamualaikum Ummiross

lempeng....makanan masa kecil2 dulu

NzA said...

wah ummi, kita sama2 buat n3 ttg makanan tu.ada chemistrylh...hehehe...
tiba2 lapar la pulak......

BUNDA a.k.a KN said...

sedap lempeng tu...teringat masa kecik2 dulu mak selalu buat lempeng pisang campur kelapa ...

izan mama mia said...

manggi ketam tu nampak menarik lak..

Kesuma Angsana said...

sedap2 tu semua menu pilihannyer

yan's cottage said...

semuanya best2...yan kalau ke bangi mesti singgah makan sup keting sedap....

Kakzakie said...

Ummiross... nasib baik kakak tak puasa. Tengok pun kakak dapat merasakan nikmatnya. Kalau kita dah tahu tempat tu sedap memang kita akan dtg lagi dan lagi kan...

Hanis Azla said...

Salam ummi..

tak pernah tahu pun ada restoran meeketambangi tu ummi.. he..he.. nama aje org bangi.. nnt2 boleh juga merasa mee tu..

❤Kamsiah❤ said...

tiap kali keluar,acara makan adalah wajib,kan..:)

NM02 said...

wallahhhh... megi ketam tuuuuu

ummiross said...

@@ Khai♥Rin : anies, Acik Erna, MulutPayau, atuk, NzA, BUNDA a.k.a KN, izan mama mia, Kesuma Angsana,
yan's cottage, Kakzakie,Hanis Azla, ❤Kamsiah❤,NM02;

Salam semua rakan2..terima kasih atas komen yang ditinggalkan, ummiross sangat2 hargai.

ps:Wassalam Hanis Azla, hehe..ummi pun hari tu baru jumpa restoran tu, secara kebetulan, selama ni pun tak tau kewujudannya.

aura said...

jemput la tgk
http://www.facebook.com/langsir.aida?ref=hl

Nana Liena said...

wah..megi ketam? tak penah dengar pn before this..eheh..ketam besar