Thursday, March 8, 2012

SAYANG SARAWAK HYE-HYE,BYE-BYE

بسم الله الرحمن الرحيم

                                           Sayang Sarawak sungainya panjang
                                           Hendak ku dayung perahu ku sempit
                                           Hendak ku tinggal terasa sayang
                                           Hendak ku kekal terasa perit
                                          

                                           Bumi kenyalang  sungainya tenang
                                           Banyak kapal berlabuh di jeti
                                           Tidak terdaki tebingnya tinggi
                                           Hendakku pulang bukan kepalang
                                           Hendak ku tinggal tak sampai dihati
                                           Tiba masa terpaksa ku pergi..

                           

DSC_0166

20 comments:

jemarisuri said...

bila ditinggal terkenang-kenang...hehe

ummiross said...

hehe..JS, betul3x,pasti terkenang-kenang!

MOH KEMBARA said...

Salam Yong Ummi,
Ehh nak balik semenanjung ke? Siyesss ke ni?

Hanis Azla said...

puas saya nak ingat rentak lagu tu ummi.. he..he.. ummi nak balik semenanjung ke?

Yumida said...

gamba abg ne ndak ya kah..hihi..mek suka lagu syg serawak..bez

NzA said...

ummi dh nak tinggalkan Sarawak ke?????

ummiross said...

@MOH KEMBARA;

Wassalam Kak Halima..

Hehe, begitulah adat perantau kak, tiba masa kembali jua..

ummiross said...

@Hanis Azla;

Hehe Hanis, ummi pun ingat tang sayang Sarawak je, yang lain2 tu seloka ummi sendiri,luahan rasa hati.

ummiross said...

@Yumida;

hehe..lagu tu memang best, tu intro ummi guna lagu tu, yang lain2 seloka ummi sendiri,praktis skil berpantun hik!

ummiross said...

@NzA;

Hmm begitulah kiranya NzA, kami yang menurut perintah, government servant!

steffany daph said...

syg sungai srwk :D tebingan waterfront cantik.

Sweet N Pretty said...

ummi nak balik ke sini ya? bila agak2nya tu. lama kat sana pasti byk kenangan manis kan ummi.

khairul said...

jaga2 cik abg..jatuh sungai nanti !

ibuintan said...

ummi dah nak balik ke?? bisnes camna?

atuk said...

Assalamualaikum Ummiross

saya ingat ada pertemuan lagi di sungai serawak...

ummiross said...

@steffany daph;

Ya lah steffany..ummi pun suka lepak2 di waterfront, cantik dan tenang..

ummiross said...

@Sweet N Pretty;

Ye lah Intan, hehe minggu depan dah Intan. Hmm memang banyak kenangan indah, insyaAllah ada rezeki boleh datang lagi.

ummiross said...

@Khairul;

haha cik abang jatuh takpe lagi khairul,pandai dia berenang,kalau ummi yang jatuh, susah..!

ummiross said...

@ibuintan;

Yup ibuintan. InsyaAllah kalau ada rezeki boleh diteruskan lagi, mungkin dengan cara yang berbeza sedkit.

ummiross said...

@Atuk;

Waalaikumussalam Atuk..

Hehe..insyaAllah mungkin di sungai Perak pulak.