Thursday, November 21, 2013

PENYIBUK KE?

بسم الله الرحمن الرحيم
Salam sejahtera, salam kasih sayang.

Mulakan dengan senyuman..baca perkataan penyibuk tu dengan lemah lembut ye, sebab penyibuk yang ummiross maksudkan ni bukan penyibuk yang menyakitkan hati, tapi penyibuk yang sangat menghibur hati.

Setiap kali bila kita buat kerja, adalah si Cicie ni datang menyibuk. Yang paling dia suka. masuk dalam kotak, asal je ummiross buka kotak untuk pack kain Batik Sarawak yang diorder oleh pelanggan, dia akan masuk dalam kotak tu. Bila dah letak kain dalam kotak, dia masuk dalam penutup kotak pula. Tengoklah gambar kat bawah ni, selamba je duduk dalam penutup kotak. Bila kita suruh keluar, bulat je mata merenung, macam paham-paham je apa yang kita cakap.

IMG_3556

 

Yang ni pula masa ummiross duk sibuk ambil gambar kain-kain yang baru sampai, setia je dia menunggu, dah tengah malam ni, hanya kami berdua kat tingkat bawah ni. Saaayang sangat kat Cicie ni, dalam penyibuk dia, tapi penyayang juga, sayang juga kat mummy angkat dia ni, hehe..

IMG_3470

 

Bila tengok dia tidur, hati jadi cair..terapi jiwa.

 DSC_0194 (2)

32 comments:

Kakzakie said...

Ummiross suka kucing ye. Kakak ni takut/geli - kalau tak agaknya kakak pun bela sebab anak kakak suka. Gebus betul bulu Cicie. Biasa kalau disayang walau binatang pun tahu menilai kasih-sayang yg diberi..

nhhas said...

assalamualaikum wbt.

waaaa gumok n comelnya...
hehehe...

tapi kite takut kucing... hehehehe

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

comelnya cicie.. penyibuk yang menghiburkan hati.. :D

♥ Cmª shIemª ♥ said...

salam k.ummiross..

tak sangka akak ade bulus yg comey ni!
hai cicie..awak sangat la omey! bulat2 mata.. suka kacau mama buat kerja ye...

tarik misai kang!.. hihi..
comeynye dia... <3

Knor said...

comelnya cicie,mata bulat..knor tak suka ,tapi bukan benci..suka dr jauh..je..

jgn terpos dgn dia sudah ummi...semua org nak tu..heheh

JunAina said...

Macam tengok anak kecik tidur hati jadi cair je kan Ummi.

lizz said...

ololo geram nyer nengok cicie ni...matanyer cantik betul..

Hanis Azla said...

As-salam ummi..

comelnya cicie.. mcm ni punya comel nak menyibuk selalu pun takpe kan ummi..

MulutPayau said...

comelnya penyibuk ni...

yan's cottage said...

Assalam Ummi....

yg nie....kalau masuk kotak pos kat Yan pun Yan nak nie....comel sangat.....

atuk said...

Assalamualaikum Ummiross

bulat nyer mata dia

❤Kamsiah❤ said...

ummi..poskan saja kat saya..geram nengoknya...

Amie said...

Memang kucing boleh jadi terapi minda Ummi... anak-anak Amie semua sayang kucing, entah ada berapa belas ekor kucing kat rumah kami. Tapi kucing biasa je. Dibuatnya macam adik beradik sendiri he he hehe.

sud@is said...

ummirose
comelnya cicie tu nt ble kenal dgn ank2 agkt sya-marie, toy n cha

LYAfrina said...

alahai..comel sgt kucing ni..mata bulat getel..bulu nmpk lembut n gebus je..sedapnyer kalo peluk2 ni... lya pon bela kucing & sgt2 sygkan kucing.. bela kucing leh kurangkan stress.. coz bila kt belai2, main dgn kucing hati kt terhibur & secara x lansung hati kita pon riang & hilang masalah..

nyanyisunyi said...

Assalamualaikum

alorlor comel mata bulat sungguh..sy suka kucing tapi nak bela belum lagi terbuka hati..hehe

mama sara nur said...

He hee comell
Penyibuk ni takpa ummi, penghibur hati

makchaq said...

Anak2 makchaq semua suka kucing.. dah ada 7 ekoq dah lani..tapi kucing biasa ja la... memang comei gaya depa..

♥ Cmª shIemª ♥ said...

salam k.ummi ross..

cma dtg menyinggah,,,
dah lunch ker kak ?

Zaitun said...

Comel2nya kucing ummi geram betul dibuatnya.Hati jadi bahagia bila tengok kerenah kucing.

RedRose said...

gambar 1st tu nampak macho giler tau Ummi. pastu yg second sket nye manjew. alolololo...tak sheybok okayh. cuma nak manja2 ajew. hihihi

aizamia3 said...

gebu + geram tengok mata dia tu.. ;)

hainom OKje said...

Susah tak nak jaga kucing UR? Anak Okje TLBD tu sebok betul suh belikan kucing....dia kata dia tak de kawan..emm
Kucing ni kalau dah lama kita bela mmg macam faham cajap kitakan....

Kakzakie said...

Ummiross... kakak rindu new entry. Busy businesslah tu ye.

NzA said...

Alolo comelnya cicie. Kuyu je mata dia. Nza tgk pn cair. Rasa nk peluk2 n gomol2....

MumMe said...

comel sgt si mata hazel...

Jemari_Suri said...

Sibuk tp penghibur kala xde teman kan sis...

Dayah said...

salam akk ummiross lama tak singgah sini Cicie pun dah besar comel geram tgk...last tgk dia masak akk ummiross baru pindah semenanjung....

Ratu Hatiku said...

Alahai geramnya tgk kucing tu...uhuhuhu rasa nk peluk2 jerk..dah lama xpegang kucing uhuhuhu

Khai♥Rin : anies said...

meh sini nk geget!

Jemari_Suri said...

La ingat apa tadi hihi...
Penghibur di kala sepi ♥

Shaiful Zaidi said...

Assalamualaikum Ummiros
comelnya si Cicie..