Thursday, December 5, 2013

BILA SAKIT

بسم الله الرحمن الرحيم

Salam sejahtera, salam kasih sayang.

Salam rindu-rinduan juga. Agak lama ummiross menyepi. Hujung minggu lepas ummiross balik kampung, bunda ummiross sakit dan warded untuk beberapa hari. Bergegas kami balik bila dapat panggilan dari kampung, dah lewat malam kami bertolak balik, sampai dalam pukul 4 pagi di kampung. Untuk beberapa hari tu ummiross dan anak-anak bergilir menjaganya dihospital.

Alhamdulillah setelah dimasukkan air dan diberi rawatan, bunda dibenarkan pulang. Maklumlah diusia tua kan, dah 79 tahun usia bunda ummiross, ketahanan badan pun dah berkurang, tambah di musim tengkujuh macam sekarang ni. Masa ummiross balik tu, hujan tak henti-henti, lebat pulak tu. Kita yang sihat ni pun menggigil kesejukan.

Perjalanan yang jauh, tidur yang tidak  teratur, menunggu dan menjaga yang sakit pengalaman yang memenatkan. Kita pulak yang sakit-sakit badan. Namun bersyukur sangat masih diberi kesempatan oleh Allah SWT untuk berbakti walaupun hanya sedikit. Tidak mahu nanti kita menyesal kerana berdolak-dalik dengan waktu. Doakan agar bunda ummiross diberi kesembuhan sepenuhnya.

Ummiross mahu berehat seketika. Kepada yang meninggalkan jejak, terima kasih banyak-banyak. InsyaAllah ummiross akan membalas jejak kalian bila masa mengizinkan.

 

ps: Sayu sangat baca pasal kesusahan mangsa banjir di pantai timur terutamanya di Pahang yang begitu serius, sama-sama kita doakan agar banjir cepat berlalu, moga Allah memberkati dan memberikan ganjaran pahala yang besar atas kesabaran mereka menghadapi bencana.

22 comments:

NM03 said...

ummi, moga bunda ummi sembuh seperti selalu ye. ummi pun jaga diri, musim temgkujuh ni, jgn selalu main hujan tau. hehehe

Knor said...

oo ye ke,pergorbanan dan kasih anak kpd bunda,mmg kita sepatutnya buat begitu...moga sehat sejahtera bunda ummi.

Acik Erna said...

assalam ummi ros..in syaa allah bunda ummiros akan sembuh sepenuhnya

NzA said...

Rindu ummi sgt2. Patutlah lama menyepi. Semoga bonda ummi diberi kesembuhan n sntiasa dibawah kasih syg Allah...insyaallah. take care ye ummi...

kak ina kl said...

Semuga ibu kamu beransur sembuh, memang betul tidur di hospital banyak cabarannya..kadang kita yang sakit lepas tu.
Berbaktilah sementara kita ada kudrat kan

Aziela said...

Semoga tabah yer kak...

Jemari_Suri said...

Moga ibu ummi cepat sembuh ye....take care

Hanis Azla said...

As-salam ummi..

semoga bonda ummi diberikan kesembuhan hendaknya.. semoga banjir yang berlaku akan cepat redanya.. insyaAllah.. ummi pun jaga kesihatan ya.. take care!

Sweet N Pretty said...

Assalamualaikum ummi. Lama tk jenguk ummi kt sini rindu rasanya. Selagi kita hidup selagi itulah kita diuji. Moga bunda ummi cepat sembuh ya. Ummi pun kena jaga kesihatan.

Ratu Hatiku said...

Saya doakan semoga bonda Ummi cepat sembuh.. Amin

sud@is said...

moga bonda umiross cepat sembuh dan pada yg kena bnjir mohon Allah beri ketabahan serta kerahmatan

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

semoga bunda ummi sihat selalu.. doakan semoga banjir cepat surut dan mangsa sentiasa tabah menghadapi ujian dari Allah..

MulutPayau said...

Semoga bunda ummi cepat sembuh...

hainom OKje said...

Moga bunda UR cepat sembuh yeh....
Betul UR....kalau menjaga org sakit terasa kita pulak yg sakitkan....
Bunda Okje lagi tua UR...84 thn

Kakzakie said...

Oh... barulah kakak tahu kenapa lama Ummiross menyepi. Syukurlah mak pun dah sembuh. Betul jaga mak selagi ada peluang. Untung sebenarnya pada yg peluang. Mak kakak pergi ketika usia muda kami belum berdikari lagi..

MumMe said...

moga ummiross dan bonda sihat seperti biasa...2 minggu lepas Danish berkhatan,jadi mak dan ayah mumme yg tolong jagakan...insyaAllah satu hari nanti mumme berazam akan cuba sedaya upaya menjaga mereka juga.

Knor said...

ziarah sini ummi

RedRose said...

ada hikmah disebalik kesukaran yg kita hadapi Ummi. Untung Ibu Ummi punya anak yang bertanggungjawab seperti Ummi. semoga Ibu Ummi cepat sembuh ye. dan semoga mangsa bencana banjir di semua tempat yg terlibat juga bersabar serta redha di atas sgl ketentuan. kita doakan yg terbaik buat mereka. amin...

nhhas said...

Assalamualaikum wbt,

Ummi, semoga ummi dan ibunda ummi diberi kesihatan yang baik dan dapat kembali beraktiviti dan beribadah.... Insya Allah... ameen...
take care ummi...

❤Kamsiah❤ said...

bila jasad dipanjat usia...kudrat dah tak seberapa..hanya anak2,cucu jadi tempat bergantung,bermanja..semoga bonda diberi kesihatan yg beransur baik..

Khai♥Rin : anies said...

syafakallah utk bonda ummi...

semoga mangsa2 banjir di seluruh ngara tabah menghadapi segala ujian...

♥ Cmª shIemª ♥ said...

salam k.ummiross..

maaf cma lambat sampai..
semoga bonda akak kembali sihat spt sedia kala ya..