Wednesday, March 12, 2014

HANYA DIA YANG MAMPU

بسم الله الرحمن الرحيم .

Salam sejahtera, salam kasih sayang..

Jerebu dimata, jerebu dihati, moga semuanya cepat berlalu.

لَهُ ۥ مُلۡكُ ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضِ‌ۖ يُحۡىِۦ وَيُمِيتُ‌ۖ وَهُوَ عَلَىٰ كُلِّ شَىۡءٍ۬ قَدِيرٌ

"Dia lah (Allah) sahaja yang menguasai dan memiliki langit dan bumi; Ia menghidupkan dan mematikan; dan Ia Maha Kuasa atas tiap-tiap sesuatu." (Al-Hadiid 57:2) 

DSC_2022

DSC_2051

YA ALLAH..TURUNKANLAH RAHMATMU.HANYA KEPADA MU KAMI BERHARAP.

18 comments:

Knor said...

Ujian adalah tanda Allah rindukan hambaNya...

byk sudah airmta mengalir mengiringi airmata mereka yg di timpa musibah..

udara di sini cerah dan bersinar cantik ,mungkin jerebu di bawa angin..walau hujan belum turun membasahi bumi saat ini..masa jerebu sebelum ni satu hari nor merayu,merintih kpd Allah,tak kira msa makan,masa sapu sampah,kejap2 menangis..rasanya tak sanggup tgok anak2 dan suami sakit..pd hal mereka baru aje sakit..Allah makbulkan hujan turun selepas asar dua hari berturut2..terus buat sujud syukur.Allah

Khai♥Rin : anies said...

amin ya rabbal 'alaminnnn

Jemari_Suri said...

mudah2an dimakbulkan doa2 kita...hanya DIA yang maha mengetahui..

#doauntukMH370

MumMe said...

amin...dugaan bertubi2 buat kita Ummiross...semoga segalanya berakhir segera dengan berita gembira...

❤Kamsiah❤ said...

Sama2 kita bermuhasabah untuk menilai sejauh mana peningkatan diri kita khususnya di dalam melaksanakan perintah Allah dan menuruti sunnah Nabi ..

BUNDA a.k.a KN said...

Hanya DIA maha mengetahui apa yang ada dilangit dan dibumi...Subhanallah...Allahuakbar..



#Doa Buat MH370 :(

JunAina said...

Jerebu di mata boleh lari tempat tak berjerebu tapi jerebu kat hati...:(

NzA said...

Sama2lh kita doakn agar Allah turunkn hujan yg membawa manfaat dan permudahkn urusan pencarian mh370. Allah sntisa mendengar doa2 hmbaNya.

♥ Cmª shIemª ♥ said...

Salam K.ummiros..

jerebu kat PJ nisemakin teruk la..asap kaler kelabu..
ya allah..semoga dituRUnkan hujan rahmat..
#prayforMH370

Bieaz said...

memperbanyakkan doa mudah2an dimakbulkan dan jangan mudah patah semangat.


prayforMH370

aizamia3 said...

Jerebu dah menghampiri PJ nampaknya.. dari semalam nampak teruk sekitar PJ ni.. manakala kawasan Klang Sentral, Meru dan Kapar ada perubahan sikit.. kalau tak.. berbau asap je..

Moga harapan dan doa dari semua, akhirnya hujan akan turun membasahi bumi.

nhhas said...

betul ummi....

Hasbunallah wani'mal wakil...

kerajaan malaysia pun sibuk sungguh dah dengan tragedy yang melibatkan MH370 (239 orang = 0.001%).
klang valley ne ada lbih 2juta populasi... depa lupa dah ummi...
kita ne nak p kerja pun baju dah berbau asap...
orang2 dalam rumah dah ramai yang demam...
tu tak campur yang asthma lagi...
huhhuhu

Kakzakie said...

Kepada siapa lagi kita mahu meminta dan mohon pertolongan kalau bukan kepadaNya yg Khaliq..

Tihara said...

Sentiasa berdoa moga turun rahmat Allah
Moga diampun dosa2 kita
Turunnlah hujan..kembalilah mh370

Sweet N Pretty said...

Assalamualaikum ummi.
Alhamdulillah jerebu di sini dah makin kurang. Masih mengharapkan hujan. Juga moga ditemukan mh370 dlm keadaan selamat. Allah turunkan musibah tanda peringatan tanda kasih sayangNya...

Sweet N Pretty said...

Assalamualaikum ummi.
Alhamdulillah jerebu kat sini makin ok. Masih mengharapkan hujan. Dan moga ditemukan mh370 dlm keadaan selamat. Allah turunkan musibah tanda peringatan tanda kasih sayangNya....

yan's cottage said...

Alhamdulillah.....Ummi...dah 3 hari hujan....kurang sikit berjerubu tu....

Kakzakie said...

Tempat kakak ni sejak hari Ahad hujan terus hujan pulak ummiross. Semalam pun hujan. Sekarang ni pun mendung dah mungkin hujan lagi...

Moga akan ada hujan juga di sana harapnya..