Wednesday, February 6, 2013

CENDOL BAKAR KUALA SELANGOR

بسم الله الرحمن الرحيم

Salam sejahtera, salam kasih sayang..

Cendol yang di bakar, cendol kepunyaan En. Bakar atau gula Melaka yang dibakar?. Tentu yang menarik perhatian cendol bakar ni pada perkataan ‘bakar’nya tu. Begitulah ‘branding’ memainkan peranan penting. Ia boleh menarik ramai orang.

IMG_6229-tile
Kereta berderet menunggu giliran masuk, ada RELA yang bertugas mengawal lalu lintas lagi. Drive through nya mengalahkan KFC..hebat juga orang Melayu berniaga kalau kena caranya. Perniagaan yang nampaknya kecil, tapi pulangannya ummiross percaya tentu besar.

17 comments:

Ratu Hatiku said...

Sedapnya...wah siap ada RELA mst ramai yg dtg..kalau kesana nnt blh la saya cuba :D

~Emaa Hasnah (^_^)~ said...

sedapp ni..dah lama xmakan cendol..

Kesuma Angsana said...

nampak sedap tu,, sesekali bolehlah cuba selalu alamak naik ler gula nnti hehehe

Aziela said...

ada yang kata kepunyaan En Bakar, tapi ada yang kata sebab gulanya dibakar dulu. Tapi kereta berderet sebab kena tunggu lama. Tingkap pesan, bayar, collect cendol hanya satu.

MumMe said...

drive tru tu terbaik ummiross...
dh lama mumme x ke kuala selangor...last ikut rombongan kenduri masa danish belum lahir lagi...kena pg lg ni ummi...

ibuintan said...

wah, hebat ni!

makin kretif peniaga sekarang, syukur.. pulangannya mesti lumayan sangat tu

NzA said...

suspen juga bila baca tajuk n3 tu cz skrg ni tgh femes burger bakar.....hehehe....

Itulah kalau rajin usha n brniaga dgn ikhlas n jujur...pasti hasilnya lumayan...

❤Kamsiah❤ said...

mesti rasanya sangat2 ummpphh..sbb tu berderet kerta..

Muhammad Syahmi said...

Pernah lalu depan cedol bakar ni beberapa kali. Kelihatan ramai orang setiap kali melepasnya.

Belum berkesempatan untuk singgah lagi.

BUNDA a.k.a KN said...

mesti sedap n lain dari yg lain..

MulutPayau said...

Terliur jugAk tengok cendol tu....

atuk said...

Assalamualaikum Ummiross

saya pernah singgah sini
dia ada banyak cawangan

NM02 said...

entah bila nak sampai sini

ummiross said...

@Ratu Hatiku, ~Emaa Hasnah,
Kesuma Angsana,Aziela, MumMe,ibuintan,NzA, Kamsiah,Muhammad Syahmi,BUNDA a.k.a KN, MulutPayau, atuk, NM02.

Terima kasih semua atas komen, selamat menikmati cendol bakar jika berkesempatan. Atuk PHD boleh belanja, hehe..

Syida said...

ummi,
kalau nak balik kpg kita mesti lalu kuala selangor,tapi tak pernah perasan cendol en bakar ni.

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

sedapnyerrrr cendol tu ummi

Mimi Azirah said...

sedapnye cendol