Wednesday, July 4, 2012

PERSIAPAN

بسم الله الرحمن الرحيم

Salam sejahtera dan salam kasih sayang…

“Ummi!!!….jangan lupa angkat kain di jemuran, hari dah nak hujan!”, semalam dah jemur, tak sedar hujan, basah. Hari ni cuaca agak redup, tapi oklah, kira dah kering.

IMG_2946
Harapkan pagar, pagar memang boleh diharap, tali penyidai tak cukup untuk menampung ‘muatan’..pagarlah jadi sandaran.

 

IMG_2945IMG_2948
Teruja!, kalau boleh semua mau serba baru…berdebar menghitung hari.

41 comments:

jemarisuri said...

ummi nk pi umrah ke...
**js baru smpt bw umah kawan2...^^

Yumida said...

BYKNYA BRG KITAK KAK...TUMPANG AMPAIAN PAKAIAN UMAH KMK JAK..HEHE

BRG2 BARU YA KTK NAK KE SINE KAK? UMRAH KAH?

Amie said...

Assalamualaikum Ummi,
Ummi buat persiapan nak ke mana tu... Ummi nak pergi umrah ye Ummi?

MulutPayau said...

ummi nak g umrah ke????

Kehidupan Makkah said...

Salam Ummiross: semoga allah mudahkan segala urusannya...selamat datang Mekah Al Mukararmah.

Deru Ombak said...

Assalamualaikum Ummi...

Nak kemana tu ummi? Umrah?

ummiross said...

@jemarisuri;

InsyaAllah js, itulah perancangannya.
Mesti js bz lately ni, thank you sudi singgah.

ummiross said...

@Yumida;

Hehe..sik banyak juak Yumida, saiznya jak besar2. Mun kitak jiran kamek dah tumpang penyidainya..hikhik!!

InsyaAllah persediaan untuk umrah tu..

ummiross said...

@Amie;

Waalaikumussalam Amie..

Begitulah kira2nya Amie, doakan dipermudahkan ye Amie..

ummiross said...

@MulutPayau;

InsyaAllah MP, itulah perancangannya, harap2 semuanya berjalan lancar.

ummiross said...

@Kehidupan Makkah;

Waalaikumussalam Tuan Haji..

Terima kasih atas doa, amin.Ummi pun berharap semuanya berjalan lancar. Tak sabar rasanya menjejak kaki di Tanah Suci..

ummiross said...

@Deru Ombak;

Waalaikumussalam Kakya...

InsyaAllah Kakya, nak pergi umrah. Doakan ummi ye Kakya..

KhaiRin : anies said...

ummi g umrah ye?
bila?
alhamdulillah...
yeeeaaa sy tumpang seronok!
doakan sy, murah rezeki, sihat selalu, mudah jodohnya dan yg penting, nk ke sn lg...

Hanis Azla said...

Alhamdulillah.. seronoknya ummi.. saya pun ikut rasa teruja.. semoga segalanya dipermudahkan hendaknya..

ummiross said...

@KhaiRin : anies ;

Alhamdulillah..begitulah perancangannya Anies. InsyaAllah ummi doakan untuk Anies segala yang baik2 bila di sana nanti, doakan ummi juga ye..

ummiross said...

@Hanis Azla;

Alhamdulillah, ummi pun teruja baca catatan2 Hanis,menggamit rindu.Penantian penuh debaran. Terima kasih atas doa ye, Amin..

Aishah Jahirah said...

alhamdulillah...moga dipermudah urusan...doakan untuk kami semua bila disana nanti...:)

Kazman / Sue said...

wahhh.... patutla seronok menghitung hari.... nak pi umrah yee... kami pun dah terfikir nak pi umrah dulu bila ada kelapangan dan rezeki sebab bila kami daftar pergi haji kat tabung haji di anjung putrajaya aritu lagi 28 tahun baru boleh dapat pi haji....

Deru Ombak said...

Assalamualaikum Ummi

Salam nisfu syaaban buat ummi Dan keluarga.

Alhamdulillah.. Semoga dipermudahkan perjalanan Dan menjalankan ibadah umrah dengan selamat.

Mudah2an ummi sentiasa dalam rahmat Dan redha Allah.

Doakan kesejahteraan kakya juga Ummi.


** nak ikoottttt!!!!

ummiross said...

@Aishah Jahirah;

Terima kasih Aishah, insyaAllah ummi doakan kesejahteraan rakan2 semua.

ummiross said...

@Kazman / Sue;

Alhamdulillah Kazman/Sue, kalau dah ada keinginan tu, moga Allah permudahkan. 28 tahun lagi?hehe..ye lah sekarang kena tunggu agak lama untuk sampai giliran.

ummiross said...

@Deru Ombak;

Waalaikumussalam Kakya..
Salam Nisfu Syaaban juga dari kami sekeluarga buat Kakya..

Alhamdulillah,terima kasih2x Kakya atas doa,Amin3x..

Jom ikoot sekali..!

MumMe said...

Tahniah Ummiross...doakan mumme dpt jejak kaki ke sana juga ummi...kepingin x terkata...

MOH KEMBARA said...

Assalamualaikum Yong,

Waaah nak gi Batullah lagi, Alhamdulillah rezki. Semoga semua berjalan lancar, dpt buat ibadah dgn baik dan lancar dan diterimaNya. Sampaikan salam pd Rasulullah jika ziarah Baginda ya!

ummiross said...

@MumMe;

Terima kasih MumMe..insyaAllah MumMe, akan ummi doakan agar tercapai hasrat MumMe jugak..sama2lah kita mendoakan antara satu sama lain.

ummiross said...

@MOH KEMBARA;

Waalaikumussalam Kak..

Alhamdulillah, ye lah kak, syukur sangat2 dijemput menjadi tetamuNya lagi.Terima kasih banyak2 kak, amin3x.InsyaAllah, insyaAllah ummi sampaikan salam akak kepada baginda Rasulullah SAW, moga dipermudahkan.

atuk said...

Assalamualaikum Ummiross

Alhamdulillah
Syukur

moga dipermudahkan dalam semua urusan

ummiross said...

@Atuk;

Waalaikumussalam Atuk..

Alhamdulillah syukur sangat2 berpeluang ke sana lagi.

Terima kasih atas doa, Amin2x.

atuk said...

Tn Hj Arshad dah sedia menunggu Ummi di sana tu...

kirim salam saya dan isteri kepada THA dan isterinya

NzA said...

Ummi nk pergi umrah ke???? Nza doakan agar ummi n suami dipermudahkan segala urusan disana..moga ummi n suami diberi kesihatan yg baik..moga mampu melakukan ibadat sebyk mungkin.....

nnti ummi doakan agar nza mampu jejak kaki ke sana juga ye....Mekah adalah kg halaman abah nza tu..juga nza minta jasa baik ummi doakan agar Farah NaurahBt Mahmud(UPSR) n Farah Nadiah Bt Mahmud(SPM) mampu meraih kejayaan cemerlang dlm exam mrk nanti ye ummi...dan semoga ummi slamat pergi n slamat kembali...Nza akn merindui ummi....

Sweet N Pretty said...

Wah bestnya ummi nak ikut...hehe. ummi umrah masa ramadhan nanti ya?moga dipermudahkan spjg beribadah di sana nanti. doakan kami ya ummi moga cepat dijemputNya ke sana:)

ummiross said...

@Atuk;

Waalaikumussalam Atuk..

Hehe..imsyaAllah Atuk, moga Allah permudahkan dan kami dapat bertemu Tuan Haji Arshad di saana..

InsyaAllah Atuk, ummi sampaikan salam Atuk dan isteri.

ummiross said...

@NzA;

InsyaAllah NzA, terima kasih atas doa2 NzA buat ummi dan suami, amin3x.

Bestnya abah NzA kan, dapat bermastautin di sana dulu. InsyaAllah NzA, ummi doakan agar nza akan cepat dipanggil menjadi tetamu Allah dan doa untuk Farah NaurahBt Mahmud(UPSR) n Farah Nadiah Bt Mahmud(SPM)juga.Hanya doa yang dapat ummi titipkan, moga Allah SWT memakbulkannya.

ummiross said...

@Sweet N Pretty;

InsyaAllah Intan, sambut Ramadhan di sana, doakan ummi dan suami dipermudahkan segala urusan.Terima kasih atas doa2. InsyaAllah ummi doakan Intan nanti..

sonata anak kancil said...

salam - selamat berangkat dan selamat kembali - semoga Allah swt mempermudahkan semua urusan.

Kamsiah said...

salam
semoga dipermudahkan segalanya...selamat pergi dan kembali ya...

ummiross said...

@sonata anak kancil;

Wassalam..terima kasih banyak2 atas doa2, moga Allah membalas dengan kebaikan jua.

ummiross said...

@Kamsiah;

Wassalam..terima kasih banyak2 atas doa, moga Allah membalas dengan ganjaran pahala jua.

Kesuma Angsana said...

tahniah yek Ummiross

ummiross said...

@Kesuma Angsana;

Terima kasih Kesuma Angsana..

Outbound di malang said...

Nice blog :)
salam kenal ...
menghadiahkan Pujian kepada orang di sekitar adalah awal investasi Kebahagiaan Anda...
di tunggu kunjungan balik.nya!terimakasih ...