Saturday, March 13, 2010

Terubuk Masin Untuk Kitak



Inilah ole-ole istimewa dari Sarawak, Terubuk masin. Boleh masak macam-macam, kukus boleh, goreng pun sodap. Kalau nak goreng, goreng garing-garing, lepas tu letak cabai burung dan perah limau nipis, uihh takde lauk lain pun takpe....berselera.


 
Harga bergantung pada saiz, kalau nak banyak ambiklah yang saiz kecik kan?





Peniaga sibuk membungkus ikan terubuk masin dalam kotak yang di balut dengan kemas,gerenti tak berbau ..





Haa ni pulak terubuk yang fresh ni, terubuk bakar gitu, pekena dengan nasi panas mak oii nyaman...

10 comments:

Fia Abas said...

huu sedapnya..dlu blaja kt unimas slalu beli bawak balik sjung bla cuti..pasar ape tah nama yg femes jual terubuk masin tu =)

tp kan ade skali tu bli bila bawak blk sjung xtahan lama 2-3 ari busuk n ada skali tuh masin gila xbest mcm mula2 bli huhuhu nape ek? =)

Ummiross said...

Fia Abas : Ooh pasar yg femes tu Pasar Satok. Busuk tu kurang garam kot,masin tu terlebih garam plk,pastikan garam anda mencukupi hehe...

Rash said...

terubuk mmg sedap tp byk tulang la plak..
klu bakar mmg perghh!!! ratah cmtuh jer..

-hazen said...

pergh!
terubuk la.

rindu deh Msia.

Bb Hussain said...

suka sgt terubuk masin ni..aritu kawan datang kirim sampai 10 ekor..hehhe..

emma said...

wah..rindunya mok makan tok..neway,sik lmk gik mek balit juak! hohoho~

sheik said...

KITAK MEMANG SUKA TERUBUK MASIN...GILAK SEKALI!!!

Ummiross said...

bagus2,kamek pun suka,nyaman gilak

-Balqis sangat chumil- said...

skew makan terubuk masin!
baik dr sabah atau sarawak. :)

ummiross said...

@Balqis sangat chumil;
hehe ummi pun suka jugak..